City Guide Londen: Camden, South Bank en koffie

Een maand geleden nam ik mijn vriend mee op een kort tripje naar Londen voor zijn verjaardag. Ik was er al eens geweest, dus deze keer ontdekten we de wat minder bekende plekjes van deze wereldstad. Kijk je mee?

Slapen in Peckham

We sliepen in een van de zuidelijke wijken van Londen; Peckham. Peckham is een lieve volksbuurt waar iedereen gewoon zijn leven leeft. Eigenlijk zie je er helemaal geen toeristen meer. Nou moet ik eerlijk zeggen dat er ook niet heel veel te beleven valt, maar het was wel een erg fijne buurt om in te slapen. We sliepen overigens in een AirBnb’tje.

We kwamen op de eerste dag al heel vroeg in de ochtend aan op het vliegveld. Na direct lekkere ontbijt en lunch spulletjes te hebben gekocht in een supermarkt, kwamen we aan in het appartementje. Eerst was het tijd om aan te komen en een plan te maken voor de dag. Toen we weer wat tot rust waren gekomen, besloten we de bus naar het centrum te pakken. We hadden geluk en konden voorin, bovenin een dubbeldekker zitten. Zo crossten we een uur door Londen, wat echt super leuk was! Dit is direct een van mijn tips, ga lekker in een bus zitten en verken de stad.. Wel doen als je geen haast hebt, want file is bijna onvermijdelijk.

Aangekomen in het centrum hebben we vooral het lieve Covent Garden verkend. Zo stuitte we op het intens schattige hofje ‘Neals Yard’ ontdekten. Hier hebben we bij Jacob the Angel lekker een cappuccino gedronken om op te drogen van het, helaas, treurige weer. Aangezien we al aardig dichtbij waren, zijn we de eerste dag ook langs Oxford Street en Soho geweest. Uiteindelijk aten we bij Homeslice Neals Yard, deze was ons eerder de dag al opgevallen en beviel erg goed.

Kunst in het Tate Modern en bier in Camden

De tweede dag begon in het Tate Modern, een van mijn favoriete musea. Evert houdt niet van lang door museums struinen, dus na een uurtje door de vaste collectie gedwaald te hebben liepen we weer naar buiten. Al dwalend door de straten achter het Tate, kwamen we terecht bij Borough Market. Dit was echt zo’n toffe ontdekking! Al die kraampjes met heerlijk eten en het hield maar niet op, na iedere bocht was er weer een stuk! Echt een aanrader dus.

Na nog wat meer rondgedwaald te hebben, vertrokken we met de bus richting Camden. Hier hebben we een paar uur rondgedwaald door de markt die ook niet lijkt te stoppen. Hij slingert echt overal onderdoor en overheen. We hebben erg genoten, maar vonden het toch een beetje toeristisch… Niet een must visit als je voor de eerste keer naar Londen gaat, maar zeker leuk als je er (net als wij) al vaker bent geweest. Helemaal verkleumd belandde we in een gekkige pub waar we een tijdje hebben gezeten om op te warmen. Ondertussen ontstond het plan om fish ’n chips te gaan eten.

Ja jongens, een primeur.. Ik heb gezondigd en deze avond vis gegeten.. Gelukkig was het het wel waard! We zijn naar een van de betere fish ’n chips plekken gegaan, waar ze zowaar dit take-away eten tot een restaurant waardige maaltijd hebben weten om te toveren. Kijk nou hoe mooi het is opgediend! Zeker een aanrader dus.

South Bank Centre Market

Ook de laatste dag belandde we weer op een foodmarket, alsof we er een neus voor hadden! Na in de ochtend nog een laatste rondje door het centrum gemaakt te hebben, plofte we hier neer om van allerlei lekkers te eten en ook alvast te kopen voor op de terugweg. Ook deze markt is echt een aanrader. Aan het begin van de middag was het alweer tijd om terug richting het vliegveld te gaan.

Zoals je wel merkt, ons tripje bestond uiteindelijk vooral uit rondslenteren door wijkjes en over foodmarkets… Ik heb er weer heel erg van genoten, want wat is Londen toch een heerlijke stad! Hopelijk kan ik er ooit voor een langere tijd heen, om het ‘als in het echt’ mee te maken.

X

Vorige bericht
Volgende bericht

1 Comment

Linda - Zaailingen
    7 mei 2018 at 20:37

Ohh, goeie timing, want volgende maand ga ik ook! Wel met de trein natuurlijk πŸ˜›
    Het Tate ben ik nog nooit geweest, maar hoor ik heel veel goeds over. Verder moet ik sowieso naar het Natural History Museum en verder mag mijn vriend kiezen, want die is er nog niet eerder geweest. Zin in πŸ™‚
    Linda – Zaailingen onlangs geplaatst…Hoe ik stopte met het gebruik van shampooMy Profile