Europetrip 2018: Portugal stal mijn hart

Na allemaal gedoe met mijn site kan ik eindelijk weer artikelen online zetten. Ik heb jullie namelijk nog over een heel land te vertellen! Na Menton vlogen mijn vriend en ik namelijk naar het zonnige Faro.

Faro

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer met het vervolg op mijn reis. Na Menton vertrokken Evert en ik richting Portugal. We vlogen ontzettend vroeg richting Faro, waar we twee nachten zouden slapen. We begonnen dus met de nodige hoeveelheid koffie, waarna we door het stadje rondliepen. Hier kwamen we al snel tot de conclusie dat Faro echt heel klein, maar lief is. Toen we langs de kathedraal liepen, besloten we naar binnen te gaan. Dat is echt een ander verhaal dan al die andere kerken in Europa die ik tot nu toe gezien had. Echt óveral waren tegeltjes en er was ontzettend veel goud. Niet echt mijn smaak, maar zeker super indrukwekkend! Bij de kathedraal zit een toren, waar we natuurlijk opklommen. Boven had je mooi uitzicht over aan de ene kant het stadje en de andere kant het natuurgebied dat onder Faro ligt.

Een privé free tour

De volgende dag besloten we een free tour te lopen en wat bleek, we waren de enigen met dit idee! Zo hadden we opeens een privé tour van een hele lieve vrouw die ontzettend veel over de stad afwist. Faro heeft een rijke geschiedenis doordat het onder allerlei verschillende heersers heeft behoord. Sowieso kwamen we er tijdens deze tour achter dat Portugal een heel bijzondere geschiedenis heeft. Later kwamen we tot de conclusie dat dit heel veel invloed heeft gehad op hun mentaliteit en cultuur.

Na de free tour namen we de boot naar een van de eilanden voor de kust. We kozen voor het eiland waar zowel toeristen, strand als een vissersdorpje waren. Wat was het schattig!! Het leek wel een Grieks eilandje maar dan plat. En wat was het heet! Gelukkig konden we lekker in de zee zwemmen om af te koelen.

Een van de beste musea ooit

De laatste ochtend van Faro besloten we, na de lekkerste sinaasappelsap ever, naar het museum van Faro te gaan. Deze is gevestigd in een oud klooster, wat al een hele fijne ambiance geeft. Eenmaal binnen werden we echt blij verrast door het museum. We gingen met lage verwachtingen naar binnen, maar er bleek een ster van een curator in dienst te zijn. Alles was echt ontzettend mooi tentoongesteld en de manier waarop moderne en oude kunst, geschiedkundige objecten en feiten over het verleden van de stad gecombineerd werden was echt heel goed gedaan!

Aan het begin van de middag stapten we in de trein richting Lissabon. Een veel grotere stad met vele geheimen en mooie bezienswaardigheden.

Houd mijn blog vooral in de gaten voor het vervolg op dit stuk van mijn reis! Benieuwd naar het eerste stuk van mijn reis? Kijk dan hier!