Europetrip 2018: Welkom in Italië

De afgelopen dagen vertoefden mijn moeder en ik in het mooie Italië, waar we de Italiaanse Alpen en de smalle straatjes van Genua ontdekten.

Tirano

Onze eerste stop in Italië was Tirano, een klein berg stadje aan de voet van de Alpen en net over de grens van Zwitserland. Nog helemaal onder de indruk van de geweldige Bernina Express stapten we richting ons appartementje. Dit was een lief huis met prachtige tuin. Echt Italiaans. Die middag deden we niet meer zoveel, omdat we toch wel moe begonnen te worden van de reis.

De volgende ochtend stapten we vroeg de berg op, een mooie wandeltocht tegemoet. Vier uur liepen we door de bossen, wijngaarden en kiwivelden. En weer zagen we de meest prachtige landschappen. We aten onze eerste pizza op het terras naast de basiliek van de stad en liepen vervolgens richting het oude centrum waar we een paleis bezochten. Palazzo Salis was een prachtige plek met nog allemaal indrukwekkende fresco’s op de muren. Opvallend vonden we dat in Tirano echt alle gebouwen beschilderd zijn, van binnen en van buiten. In Nederland kennen we dat helemaal niet op die manier, bij ons zijn het veel meer beelden dan schilderingen.

De volgende ochtend was het alweer tijd om de trein naar de volgende, en daarmee onze laatste bestemming samen, te pakken.

Genua

In de middag kwamen we aan in deze havenstad. Na alle natuur en schattige stadjes was deze grote en drukke Italiaanse stad wel even wennen. Gelukkig lukte het al snel om onze weg te vinden en lieten we ons verbazen door de vele imposante gebouwen. Je kunt de rijke historie hier op iedere straathoek zien en na iedere bocht word je weer verrast door iets nieuws. Er zijn echt immens veel kerken en paleizen in deze stad door het handelsverleden.

In Genua komen heel veel culturen samen en dat geeft het een compleet eigen sfeer. Ik vind het een prachtige stad. Vandaag en gister hebben we de tijd genomen om door de stad te dwalen, espresso’s te drinken en alle beroemde gebouwen te zien. Na al het reizen waren we ontzettend moe en dus hebben we niet veel meer dan dit gedaan.

Op de laatste dag zijn we uitgebreid uit eten geweest voor de verjaardag van mijn moeder. We aten bij een familierestaurant in een klein steegje met een super schattig terassje tussen de Italiaanse huizen. Het eten was echt fantastisch en ik kan het restaurant iedereen aanraden!

Morgen vertrekken we richting Frankrijk en scheiden onze wegen. Hierover snel meer!